• niedz.. lis 27th, 2022

Kasza gryczana królową kasz

ByRedaktor wyf.pl

cze 4, 2019

Wszystkie kasze są wartościowym produktem, polecanym przez dietetyków do włączenia do codziennej diety. Jednak wszelkie rankingi wśród swych koleżanek wygrywa kasza gryczana.
Może poszczycić się najwyższą zawartością witamin i minerałów. Jest zasobna w kwas foliowy, co cenią kobiety w ciąży. Znajdziemy w niej wiele magnezu, manganu, fosforu, potasu i cynku. Kasza gryczana to także źródło białek – lizyny i tryptofanu, których nasz organizm sam nie potrafi wytworzyć. Dobrą wiadomością dla dbających o linię będzie to, że zawiera dużo błonnika, który zwiększa swą objętość w żołądku i powoduje uczucie sytości. Poza tym, kasza gryczana nie zawiera glutenu, więc mogą ją jadać nawet osoby będące na diecie bezglutenowej. W przeciwieństwie do innych produktów z tej grupy nie zakwasza organizmu.
Przygotowanie kaszy wcale nie jest trudne. Gotuje się ją około 15 – 20 minut w dwóch szklankach wody szklankę kaszy. Świetnie smakuje z dodatkiem sosów lub jako składnik farszu, na przykład do pierogów, zrazów.