• niedz.. lis 27th, 2022

Nie chcesz, by spotkał cię efekt jo-jo?

ByRedaktor wyf.pl

maj 19, 2019

Katorżnicze diety i głodówki z pewnością nie są dobrym rozwiązaniem. Mogą pomóc w szybkiej utracie kilogramów, ale ich konsekwencją bardzo często jest efekt jo-jo.
Szybki powrót do wagi po wyjściu z diety jest konsekwencją zbytniego zagłodzenia organizmu. Po jakimś czasie zacznie on domagać się jedzenia, a każdą przyjętą porcję będzie odkładał „na zapas”, gdyby znów miał nastąpić długi okres głodu. Aby schudnąć zdrowo i bez tego typu powikłań lepiej zmniejszyć wielkość porcji, ale zwiększyć częstotliwość posiłków. Wówczas organizm przyzwyczai się do regularnego dostawania pożywienia i nie będzie gromadził zapasów w postaci tkanki tłuszczowej.
Oczywiście żadna dieta nie będzie wystarczająco skuteczna, jeśli nie dodamy do niej ćwiczeń. W zależności od rodzaju treningu mogą pomóc one zrzucić kilogramy lub wyrzeźbić sylwetkę. W pierwszym przypadku najlepsze będą intensywne ćwiczenia cardio. Natomiast jeśli chcemy, aby nasze ciało było jędrne warto postawić na treningi siłowe, które wbrew pozorom możemy wykonać także w domu.