• sob.. wrz 24th, 2022

Wapń, wapń, wapń

ByRedaktor wyf.pl

sie 12, 2019

Wapń jest głównym składnikiem naszego kośćca, zębów oraz istotnym składnikiem mineralnym mięśni. Nasz organizm potrzebuje codziennie około jednego grama wapnia. W przypadku dzieci, kobiet w ciąży oraz osób starszych potrzeba go jeszcze więcej. Niestety, w większości przypadków nasza dieta nie dostarcza do organizmu tyle wapnia, ile go potrzeba. Po prostu spożywamy za mało produktów bogatych w wapń, a także zbyt krótko przebywamy na słońcu. Skutki takiego zachowania są katastrofalne. W przypadku dzieci może to przyczyniać się do wad postawy, a także podatności na różnego typu urazy kostne. W przypadku osób dorosłych może to doprowadzić do osteoporozy. Nie zapomnijmy też o problemach z zębami. Na ten szczegół powinny zwrócić szczególnie kobiety w ciąży. Zapotrzebowanie na wapń jest wtedy zwiększone, bo budowany jest także kościec dziecka. Niezbędna jest więc odpowiednia dieta, bogata w produkty z dużą zawartością wapnia. Z drugiej strony wapnia nie może być zbyt dużo, bo to prowadzi do zwapnienia tkanek miękkich. Umiar więc obowiązuje we wszystkim.